Köpinformation

Nedan följer köpinformation till dig som kund som du bör läsa igenom när du handlar hos oss på Evas Underkläder.

Vi levererar till HELA världen!

Hos oss kan du betala med DIREKTBETALNING, KORT, FAKTURA, DELBETALNING.

SwedBank, Nordea, VISA, Visa Electron, MasterCard, Diners Club, Faktura

Mer information finns nedan.

Köpvillkoren nedan innehåller:

Tänk på att i och med köp så accepterar du våra köpvillkor, det är därför i ditt intresse att läsa nedanstående noga.

Köpvillkor

Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar på Evas underkläder (www.evasunderklader.se). Köpvillkoren innefattar priser; betalning; frakt & leverans; return, ångerrätt och byten; reklamation samt tvistförfarande. I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.

Beställning

Vi ingår inte avtal med personer under 18. Försäljning till personer under 18 år sker endast med målsmans godkännande. Beställning får ej ske i annans namn utan dennes medgivande.

Priser

Alla priser som anges på www.evasunderklader.se är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Betalning & personuppgifter

Du har tre betalningsalternativ att välja mellan:

1. Direktbetalning
Du betalar med din Internetbank. För tillfället finns kan du betala genom Swedbank, Handelsbanken, Nordea eller SEB. Betalningen sker genom Nets som är Nordens ledande leverantör av betaltjänst. Nets uppfyller kraven för säkerhetsstandarden PCI DSS.

2. Betalkort
Du betalar med VISA eller MasterCard. Betalningen sker genom Nets som är ett av de största och mest kända kortbetalningsleverantörer i Sverige och Europa. Nets uppfyller kraven för säkerhetsstandarden PCI DSS.

3. Faktura
Du kan handla för upp till 25 000 kr, beroende på vad vår fakturahanterare Klarna AB (tidigare Kreditor AB) godkänner. Vid fakturabetalning görs en sedvanlig upplysning för att säkerställa de krav som vår fakturahanterare ställer. Faktura från Klarna idag Sverige populäraste betalsätt på Internet. För mer information se www.faktureramig.se. Avgift på 29 kr tillkommer för fakturaavgift. Fakturan skickas tillsammans med dina varor. Förfallodatum inträffar 30 dagar efter att beställningen skickats. Vid påminnelse debiteras 60 kr + dröjsmålsränta. OBS! Om du väntar länge med att hämta ut dina varor på ditt utlämningsställe riskerar du att få en påminnelse då kredittiden löper från den dag då vi skickar din beställning.

När du väljer faktura som betalsätt jämförs ditt personnummer med din folkbokförda adress. Detta sker automatiskt vid köptillfället. Om du anger felaktiga uppgifter kommer ditt köp inte godkännas.

4. Delbetalning
Du kan handla för upp till 25 000 kr, beroende på vad vår fakturahanterare Klarna AB (Kreditor AB) godkänner. Vid fakturabetalning görs en sedvanlig upplysning för att säkerställa de krav som vår fakturahanterare ställer. Dela upp din betalning så den passar Dig bäst. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Månadsränta 1,625 %, aviavgift 29 kr (En avgift oavsett antal köp).

Läs kompletta kontovillkor här.
För frågor gällande delbetalning och/eller ditt konto kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 00 eller via e-post info@klarna.se

När du väljer delbetalning som betalsätt jämförs ditt personnummer med din folkbokförda adress. Detta sker automatiskt vid köptillfället. Om du anger felaktiga uppgifter kommer ditt köp inte godkännas.

Alla kortuppgifter och information för direktbetalning hanteras enligt gällande krav på säkerhetsstandard. Personuppgifter skyddas från externt intrång och lagras enligt bestämmelserna i PUL. I och med att beställning sker så godkänner du att vi använder uppgifterna i den mån som det krävs för att vi ska kunna leverera dina varor samt erbjuda dig kundtjänst.

Leverans & fraktkostnad

Leveranstid anges för varje produkt. (I de fall leveranstid inte anges skickas dina produkter normalt inom 5 vardagar. Om en vara är tillfälligt slut kan leveransen ta upp till tre veckor.) Vi kommer att kontakta dig om leverans inte kan ske inom avtalad tid med information om anledning och ny leveranstidpunkt. Du har då också möjlighet att häva köpet utan kostnad.

Alla beställningar skickas med PostNord eller DHL. Vi ansvarar inte för dröjsmål som orsakats av transportören. Vi har inte insyn i deras verksamhet och har tyvärr heller ingen möjlighet att påverka enskilda försändelser.

Inom Sverige:
Vid köp för minst 1500 kr är frakten gratis (fraktfritt). Vid köp för under 1500 kr tillkommer frakt på 39kr.

Inom Europa:
Vid köp för minst 5000 kr är frakten gratis (fraktfritt). Vid köp för under 5000 kr tillkommer frakt på 79kr.

Utanför Europa:
Vid köp för minst 5000 kr är frakten gratis (fraktfritt). Vid köp för under 5000 kr tillkommer frakt på 179kr.

Tull

Eventuell tull kan tillkomma vid beställningar till länder utanför EU och betalas av kunden. Tull betalas aldrig vid beställning till länder inom EU.

Paket som inte hämtas ut

För alla paket som inte lösts ut från utlämningsställe debiteras kunden en avgift på 200 kr, vid produktvärde på 3000kr eller högre tillkommer ytterligare 200kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.

Angivande av felaktiga adresser

Om felaktig adress anges som resulterar i att varorna inte kan levereras och skickas istället tillbaka tilll oss debiteras kunden en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, expeditionsavgift och hantering.

Ångerrätt, retur och byten

Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige. Intimprodukter är undantagna från denna lagstadgade rätt. Underkläder är intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har skyldighet att ta tillbaka underkläder. Vi vill dock erbjuda möjlighet att returnera och byta ändå men då med specifika krav på varors tillstånd och returavgifter, dessa beskrivs nedan.

Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek. Vi tar inte ut något avgift för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss. Byte till andra varor behandlas som ny beställning. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du byta mot en annan vara. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna.

Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller datumstämpel på försändelsen plus 3 arbetsdagar.

Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift. Du står också för alla egna fraktavgifter, dvs när du skickar tillbaka till oss.

Inom Sverige: - Vid retur av beställningar på minst 1500kr tillkommer 66 kr för frakt som är den genomsnittliga, faktiska fraktkostnaden. Om du beställer för minst 1500kr men returnerar en del av beställningen så att produktkostanden för de varor du behåller understiger 1500kr så kommer du att debiteras 66kr för frakt.

Inom Europa: - Vid retur av beställningar på minst 5000kr tillkommer 129 kr för frakt som är den genomsnittliga, faktiska fraktkostnaden. Om du beställer för minst 5000kr men returnerar en del av beställningen så att produktkostanden för de varor du behåller understiger 5000kr så kommer du att debiteras 129kr för frakt.

Utanför Europa: - Vid retur av beställningar på minst 5000kr tillkommer 279 kr för frakt som är den genomsnittliga, faktiska fraktkostnaden. Om du beställer för minst 5000kr men returnerar en del av beställningen så att produktkostanden för de varor du behåller understiger 5000kr så kommer du att debiteras 279kr för frakt.

Vid byte eller retur står du för transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (t.ex. PostNord). Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller som postpaket.

Om vi har skickat fel vara så står vi för alla omkostnader.

Retursedel

Fyll i och skicka alltid med vår retursedel vid retur eller byte.

Krav på varors tillstånd vid retur eller byte

Vi har krav på varors tillstånd vid retur eller byten. Kraven syftar till att garantera minst samma säkerhet på att du som kund får en oanvänd vara som när du handlar i en fysisk butik.

För att retur eller byte ska godkännas ställs följande krav på en varas tillstånd:

  • Varan måste vara i sin helhet så som den skickades till dig. Alla de ingående delar måste vara med, inklusive förpackningar och eventuella tillbehör (t.ex. galgar).
  • Varan får inte ha brukats och måste vara fri från smuts, hudflagor, damm, smink, hår, parfym eller andra främmande lukter.
  • Produktlappar, plomberingar och andra etiketter måste sitta kvar på varan. Varans förpackning får inte vara väsentligt skadad.

Varor undantagna från rätten till retur och byten

Vissa varor är undantagna från rätten till retur och byten då de klassas som intimprodukter. Dessa varor är:

  • Trosor och kalsonger (alla varianter)
  • Set där trosa eller en kalsong är en av huvuddelarna av settet eller är en integrerad del (BH och trosa, topp och trosa, teddy)
  • Bikinitrosor samt baddräkter där plomberingstapen tagits bort
  • Strumpor och strumpbyxor (inklusive leggings, stay-ups och liknande)
  • Kroppstrumpor
  • Peruker
  • Handskar
  • Självhäftande produkter som används direkt på kroppen (t.ex. självhäftande BH, brösttape, lösögonfransar).

Korsetter, bustier, kostymer och liknande som inkluderar trosa har oftast trosan fastsatt med nylontråd. Dessa varor är inte exkluderade från rätten till retur eller byten under förutsättning att trosan sitter kvar och är oanvänd.

Behandling av returer och byten

Normalt behandlas returer och byten inom 10 dagar efter mottagande. Vid högsäsonger inom 30 dagar.

Återbetalning

Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar, som är den maximala tiden enligt lag. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Om du häver ditt köp så sker återbetalning inom 30 dagar från att du har meddelat oss om att du vill häva ditt köp. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid.

Reklamation

Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på reklamation@evasunderklader.se. Alla reklamationer måste ske inom inom 14 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter. Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig.

Fyll i och skicka alltid med vår retursedel vid reklamation.

Tvistförfarande

Om tvist uppstår mellan oss (Evas Underkläder) och kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmäna Reklamationsnämnden. Vi kommer följa Allmäna Reklamantionsnämndens rekommadation.

Vi använder cookies för bästa möjliga kundupplevelse. Om du fortsätter använda vår site accepterar du att vi använder cookies. Mer info